Op weg naar bromo

9 juli 2012 - Giri, Indonesië

Hoi allemaal,

Even weer van weggeweest. Hebben de laatste dagen vooral in the middel of nowhere vertoeft, vandaar nu pas een update :)

Dag 9 in Indonesië... We gaan van malang naar bromo. Lukas had een chauffeur voor ons geregeld, nl. John. Die kwam ons om 8u oppikken. Blijkt dat we eerst mee moeten naar zijn bureau om de planning juist af te spreken. Hij zou normaal ongeveer dezelfde prijs kosten als lukas, bleek dat hij toch wat duurder was en zelf niet rijdt maar chauffeurs inzet. Na zeer lang onderhandelen over de prijs spreken we af dat Sonny, onze chauffeur, ons 3 dagen lang zal vervoeren. Van malang naar bromo, zo naar kawahijeng en zo naar het uiterst oosterse puntje van Java , banyuwangi. Daar maken we op 11 juli de oversteek naar Bali.

Dus onderhandelingen achter de rug, onze reis kan verder gezet worden. We vertrekken richting bromo, maar stoppen nog op 2 interessante plaatsjes.
Eerst stoppen we bij een tempel midden in een dorpje, singosari. Een tempeltje met veel charme, zeer mooi.
Daarna stoppen we in wonosari, waar we terecht komen in de theeplantage. Er is meer dan 700 ha thee terug te vinden. We nemen een gids en mogen ook de fabriek binnen. Zeer fijn om te zien. En blijkt dat witte het gezondst is :-)

Maar goed, na deze 2 fijne bezoekjes zetten we koers richting bromo. Bromo is een van de drie vulkanen die ontstaan is uit een andere krater. 2392 meter hoog. Het mooiste moment voor de bromo is bij zonsopgang. Daarom ook dat we al zo dicht mogelijk bij de vulkaan willen geraken en dus overnachten we in het dorpje tosari. We verblijven in een homestay, eigenlijk gewoon een huisje van een vrouw die 2 kamers heeft voor bezoekers. Gezellig en proper, maar again back to basics. We liggen vroeg in bed want we vertrekken naar bromo om 3u30 met de jeep.

Groetjes !

1. Brigitte Deleu:
    11 juli 2012
    Je ziet veel, doet veel! Leuk, tof, mooi, super!