Op naar ubud

16 juli 2012 - Ubud, Indonesië

Vandaag laten we lovina achter ons. We trekken richting ubud. We rijden er niet rechtstreeks naartoe. Onze eerste stop onderweg is gunung batur, een nog actieve vulkaan op Bali . Jammer genoeg is het wat mistig en zien we daardoor de top niet. We zien wel het meer errond en de zwarte flanken. Zwart van as neem ik aan :-) mooie uitzichten.

Na gunung batur rijden we door naar tampaksiring. Tampaksiring is een klein dorpje iets boven ubud. Daar staat de tempel pura tirta. Openbare baden kan je hier vinden. Heel wat mensen gingen er in, ook om te bidden.
Fijn om te zien. Het water in de baden komt van het heilige water wat verder op. Het zou magische krachten geven. Ik ben er toch maar niet ingegaan ;-) zeer mooi allemaal wel weer!

Na dit bezoek trekken we door naar ubud, stadje van heel wat kunst. Wanneer we aankomen, zien we dat dit stadje wel leeft, er heerst een gezellige drukte. Nadat we ons hotel hebben gevonden, trek ik het stadje in. Heel wat toffe winkeltjes. Eerste souvenirs: check! :-)
Daarna plaats ik me daar ergens in een bar en geraak aan de coctails ;-) 4-5 euro voor eentje. Kunt ge niet voor sukkelen he ;-) daarna terug naar het hotel. Daar drink ik met de werkende mensen arak, een Balinese sterke drank. Een straf drankje ;-) daarna hup naar bed!

Doei!