Relax!

13 juli 2012 - Buleleng, Indonesië

Hoi!

Ondertussen zijn we in lovina beland, maar toch nog even een update van gisteren.

Na het ontbijt vertrekken we om half 9 met de boot naar mengajang, een eiland iets verderop. Time to snorkel! Voor mij is het de eerste keer dat ik echt ga snorkelen :-) ons mama was al wat ongerust voor haaien ;-) die ben ik niet tegengekomen...gelukkig ;-) want ik zou mij niet snel uit de voeten kunnen brengen met die zwemvliezen :-) was ff wennen! :-) eens de handeling onder de knie, zijn we ermee weg. Marco heeft ondertussen al de halve oceaan gezien :-)
Maar wat een mooie zaken daar onder water... De vissen en de koraalriffen: beautifull! Ondertussen maken we ook kennis met de andere mensen van op onze boot...zo goed als allemaal Amerikanen, tof!

Ik hoop een nemo'tje zien, maar tevergeefs. Marco heeft er wel gezien. Ik heb dan weer eentje gezien a la dory :-) mooi, mooi, mooi! Zeker de moeite. Vooraleer we op een tweede plaats gaan snorkelen, krijgen we onze lunch. Rijst ofcours ;-) maar wel heel lekker voor op een boot :-)
Daarna snorkeling part 2: opnieuw zeer mooi. Ik begin het ook wat onder de knie te krijgen allemaal :-) alleen het naar beneden duiken, lukt nog niet :-) maar dat is niet erg, aangezien het op sommige plaatsen zo ondiep is dat je moet zien waar je je zwemvliezen houdt zodat je niets kapot doet. Mooi! Indrukwekkend!

Na de trip leggen we ons nog even op het strand, wat bekomen. De honden van
de eigenaars van ons verblijf houden echter geen rekening met ons relaxmomentje :-) een dame moest achter de hond aan, die was weg met haar slipper. Iets later was het boek van
Marco het volgende slachtoffer...
Joink dacht het hondje. Resultaat: enkele
pagina's uit het boek, maar hij was er gelukkig al voorbij :-)

Om 18u komt kadek ons ophalen, we vertrekken richting lovina.

Over vandaag kan ik heel kort zijn. Vanmorgen ben ik om half 6 opgestaan op dolfijnen te gaan spotten met zonsopgang. In een klein bootje :-) Heb er een vijftal gezien :-) Very cute :-) 2u later teruggekeerd naar het hotel en nu lig ik in de zon. Vandaag hadden we danau bratan op het programma staan. Er staat daar een zeer mooie tempel, maar soms moet je ook een beetje naar jezelf en je lichaam luisteren en ik heb daarom gekozen voor een relaxdagje! Als ik hoor wat een kwakkelweer het in België is, dan is het nu het moment om me wat op te laden met zonne-energie :-) jullie kennen mij, need the sunshine ;-) and a little bit of me-time today :-) ben wel benieuwd naar de verhalen van Marco straks, zal zeker de moeite geweest zijn.

Tot morgen!

1. Brigitte Deleu:
    13 juli 2012
    Oh Nancyke, dat klinkt allemaal zo fantastisch mooi en dat zal het ook wel zijn. Snorkelen, mooie visjes en dolfijnen zien. Who needs more? De natuur is het allermooist op aarde. Alé, voor de zoveelste keer sinds je weg bent: Geniet en geniet wat voor ons mee, want hier is het maar altijd hetzelfde zenne: regen, wolken, af en toe een zonneschijn, frisjes, werken enz... hihi HAVE A GREAT TIME! Groetjes aan je gezelschap hé.
  2. Kirsten:
    13 juli 2012
    Klinkt geweldig! Zou ook graag eens willen snorkelen! Ben benieuwd naar je foto's! Geniet nog van de zon en het strand! xxx
  3. Kristien:
    15 juli 2012
    heyheyhey! klinkt inderdaad heel goed nancy! geniet er zeker van want in belgië is het maar niks, kwil al terug weg :-)!
  4. Elke:
    15 juli 2012
    Zoals je het beschrijft, is het net alsof ik erbij ben (als ik mijn ogen toe doe tenminste ...) . Ik heb ook al enkele keren in mooie riffen gesnorkeld en was ook altijd onder de indruk. De stilte is ook zo leuk en al dat moois. Dat is echt genieten !
    Geen Nemo? Ach Dory maakt toch de film he ! Geniet er nog wat van ! En wees vorozichtig (ik moet het toch nog eens kunnen zeggen he) Tja i'm a mommy now .... X