Van de kraters naar de lava door naar het ballet

4 juli 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Hey everybody!

Een serieus drukke dag hadden we gisteren... (vandaar dat ik wat achter sta met de blog he;-) ) 's morgens ontwaakten we tegen 5u met het 'gezang' van in de moskee juist naast ons hotel... We lieten het niet te fel aan ons hart komen en probeerden toch wat verder te slapen. Om 7u ontbijt in een zeer lokaal 'restaurantje'.

Onze eerste stop was het dieng plateau. Daar zagen we tempels van in de 5e eeuw... Persoonlijk vond ik borobudur en prambanan indrukwekkender met hun tempels, maar deze op het dieng zijn natuurlijk nog een stuk ouder. Wat ik wel zeer indrukwekkend vond was de krater... het kokende en borrelende slijk en water maakte duidelijk dat het onder onze voeten redelijk warm moest zijn door de aanwezig lava ;-) ook op bepaalde plaatsten in het meer van dieng zag je water koken. Very impressive!

Ondertussen heb ik ook mogen kennismaken met de lokale 'geneesmiddelen'. Het was te denken, enkele dagen daar en darmen overhoop :-) sorry voor de details ;-) het middeltje dat ik daar kreeg van een vrouw bovenop het dieng aan de krater was net geplette koffie met zout... Niet te drinken, afwachten of het helpt :)

Volgende stop na een zeer lange rit van enkele uren, naar een stadje waar ik de naam niet meer van weet :-) daar hadden we een zicht op wat de vulkaan merapi 2 jaar geleden had veroorzaakt. De uitbarsting heeft gezorgd voor heel wat vernieling... Zwarte verbrande bomen, een vallei vol lava en as en 300 doden. Again Very impressive! Alleen jammer dat we door bewolking en mist de merapi, waar nog altijd rook uit komt, niet konden zien.

Laatste stop: het ramayana ballet in prambanan. Het is geen zumba, maar wel heel interessant om te zien :-) lukas had er bovendien voor gezorgd dat we voor de opvoering nog even backstage mochten :-) het schminken was er volop bezig. Gezonde stress achter de schermen :-) ti's toch nog al 'ne keirel' de lukas :-)
Maar het goed, het was een drukke dag. Terug naar yogyakarta en een verdiende nachtrust.

Ciao!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Katrien:
    4 juli 2012
    keileuk om mee te lezen (en leven :)) met alle avonturen daar in indonesie. klinkt allemaal zeer indrukwekken!! and me sooo jealous da ge het ramayana ballet gezien hebt. moet super geweest zijn :). geniet er nog van x
  2. Elke:
    4 juli 2012
    Amai wat een dag ! Geen spoedkit imodium/motilium meegenomen? How is that possible ?!
  3. Nancy:
    4 juli 2012
    Ooh jawel hoor... Maar mocht de middeltjes niet weigeren... Moest het opdrinken... Al chemical medicins not good ;-)
  4. Ramon:
    5 juli 2012
    Volgens mij heet dat bergdorpje Kaliadem? Dat was namelijk verwoest door Merapi in 2010.
  5. Nancy:
    5 juli 2012
    Dat was het! Bedankt Ramon!