Op naar borobudur en het einde van de beschaving

4 juli 2012 - Jogjakarta, Indonesië

Heyhey!

We zijn terug in de beschaafde wereld beland... Eindelijk nog eens Wifi, dus hier de update van afgelopen 2 dagen :)

Maandag, 3 juli... Zeer vroeg uit bed om naar borobudur te trekken. Lukas wil zo vroeg gaan zodat we de stroom van toeristen ontlopen. Vertrek: 5u... Hij koos voor een alternatieve route. Niet de grote banen, maar langs de mooie natuur van Indonesië. Rijstvelden, half door de jungle en met als klap op de vuurpijl een stop bij een lokaal marktje tussen de bomen en heuvels. Amai grote ogen hebben we opnieuw getrokken. Heel fel back to basics, superkleine kraampjes allemaal naast elkaar en vriendelijke mensen. Foto's volgen nog wel later op fb wrs.

Nadien zijn we dan doorgegaan naar borobudur. Zeer zeer mooi en indrukwekkend. Deze tempel gaat over bepaalde zaken in het leven zoals begeerte (onderaan de tempel) en het wiel van het leven (bovenaan). Daartussen liggen er nog enkele, maar ik ga jullie de hele geschiedenis besparen. Maar zeer zeker de moeite waard.

Next stop: het dieng plateau. Daar gaan we overnachten. Dieng ligt meer dan 2000m boven de zeespiegel. Onderweg lunchten we in wonosobo. Opnieuw noodles of rijst... Begin de frietjes al wat te missen ;)
Na de lunch zijn we dan de bergen in getrokken. Opnieuw grote ogen. Tegen de heuvels rijstvelden en des te hoger meer en meer aardappelvelden. Rijst kan zo hoog niet geteeld worden wist lukas te vertellen. Hoe die mensen daar tegen zo een steile heuvel werken...respect! Hard labeur daar. Prachtige uitzichten wel!!!

Aangekomen in dieng trekken we nog wat grotere ogen. Enkele dagen zei ik nog: how local van you go... Wel dit was nog wat
Lokaler en primitiever! Of laat ons zeggen we zaten bijna aan het einde van de beschaving... Nooit gezien...en we gingen daar overnachten ;) we zijn enkele homestays afgegaan vooraleer we iets deftigs gevonden hadden dat redelijk proper was en met een gewoon toilet, Franse toiletten zijn hier schering en inslag. Dit was echt wel back to basics. Onze tanden hebben we gepoetst boven een emmer bijvoorbeeld :) nog eens een les in nederigheid.
Met lukas zijn we er dan nog iets gaan eten, puntje gedronken en bed in. Ondertussen ook wel de fleece boven gehaald, want het was daar ferm fris :)

Groetjes!

1. Kirsten:
    4 juli 2012
    Fijn nog eens iets te horen! Amuseer je nog! xxx
  2. Nancy:
    4 juli 2012
    Ja was nergens geen internet daar hoog in de bergen... Was daar precies het einde van de wereld :-)
  3. Claudine:
    4 juli 2012
    Amaai de moeite daar precies,geniet er nog van fijn om zo te kunnen volgen !!!!!!!
  4. Kenneth Masco:
    4 juli 2012
    Looks like fun, zeker die franse toiletten ;-) hehe
  5. Elke:
    4 juli 2012
    Kirsten was al ongerust hoor ! Fijn van je te horen ! Zo benieuwd naar de foto's !
  6. Ramon:
    5 juli 2012
    Zolang er homestay's zijn zal het einde van de beschaving wel meevallen. Dieng Plateau is vrij populair met dagtrips en meerdaagse tours vanuit Jogja.. Wil je echt het einde van de beschaving meemaken ga dan eens naar Kalimanten of Papua :-)
  7. Nancy:
    5 juli 2012
    We zijn in het westen natuurlijk het een en ander gewoon hè... ;-) voor mij persoonlijk leek dit dus al wat het einde. Maar ik onthoud de tip zeker en vast :-) thx :-)
  8. Brigitte Deleu:
    5 juli 2012
    Tof avontuur! Ik zie het allemaal voor me. Enjoy, enjoy, enjoy mieke. Hey ben in de week een zumbake gaan doen en sffs nog eentje. Maar ik kan niet volgen :-( en feeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrmmmm op het gemakske. Ben wat bang. Hihi