Wat een dag :)

Helloooow!!! :)

Warm hier amai! Daar in België ook? ;)

Vandaag een zeer interessante dag gehad. Onze chauffeur lukas kwam ons om 8u oppikken aan het hotel. Vroeg voor mij... Idd... Maar hier is dat anders ;-)
Onze eerste stop was bij een lokaal winkeltje op een sarong te kopen...die is nodig op bepaalde tempels te bezoeken... Het was een vrij dure, maar nog bruikbaar voor de rest van de trip en een zeer mooi souvenir! Handgemaakt, zeer mooi!

Volgende stop was imogiri. Daar werden we met de sarong gekleed door de locals daar... Om 10u begon de mis. Een ceremonie voor de koninklijke familie die er begraven ligt. Zeer indrukwekkend en nadien mochten we de kleine kamertjes in waar ze begraven liggen. Nadien kregen we de vraag van Indonesiërs om met hen op de foto te mogen :) we voelden ons net Hollywoodsterren ;) soit, een unieke ervaring.

Volgende stop was bij de koffiemaker Alex. Een Indonesiër die heel goed Nederlands sprak door zijn bezoek enkele jaren terug aan nederland. Hij maakt koffie aan de hand van luwaks. Ze hebben wat weg van katten...om te weten hoe die koffie gemaakt wordt, Google it!! ;) de moeite waard, Marco en ik hebben het gedronken! Zeker opzoeken :) jullie zullen verrast zijn als je het nog niet kent :)

Next stop was prambanan. Onderweg merken we hoe goed wij het eigenlijk wel hebben in ons belgenlandje... Wat een cultuurschokken...
Prambanan...prachtig!!! Tempels die er al eeuwen staan en het zwaar te verduren gekregen door heel wat aardbevingen. Maar ondanks die aardbevingen nog altijd zeer mooi...heel primitief, het lijkt wel alsof ze steen op steen gelegd zijn... Geen cement of iets dergelijks :)
Heel mooi!

De laatste stop was in garu Boko. Op een heuvel gingen we naar de zonsondergang kijken. Ook weer 1 woord: prachtig!

Heel fijn is het hier! Apart, anders... Uniek! Onze chauffeur geeft ons extra info over allerlei zaken, al hebben we met hem ook wel de deal gemaakt om ons de prijs te laten weten als hij ons ergens naartoe brengt... Vandaag enkele keren verrast geweest, onverwachte uitgaven... Morgen zal het anders zijn :) maar een zeer vriendelijke mens die lukas!

Morgen borobudur!

Doei!

1. Kirsten:
    1 juli 2012
    Amai, lijkt een schitterende reis! Geniet er maar van ginder en trek maar veel foto's!

PS: Heb de koffie al opgezocht ;-).
  2. Isabelle:
    1 juli 2012
    Ik heb zin om naar Indonesië te vertrekken! Geniet ervan!
  3. Katrien:
    iiieeeuuuwww poopoo-koffie :p
  4. Nick Deflem:
    1 juli 2012
    Amai daar moet et leuk zijn.
    Doe de groeten aan Lukas en amuseert u nog!

Nick
  5. Roger:
    1 juli 2012
    nancy, voor mij een pakje van 250 gr , als grootste koffierdrinker in cc is dat zo op (lol) , geniet er maar van en ge komt toch nog terug zeker ?