Kawahijeng: indrukwekkend op 2 vlakken

10 juli 2012 - Giri, Indonesië

Hi everybody!

Even nog een update van gisteren. Gisteren was ons bezoek aan kawahijeng, opnieuw een nog actieve vulkaan op Java. We staan op om 5u om tegen 6u te vertrekken.
Vooraleer richting de berg te trekken, stoppen we bij een hot spring, een warmwater waterval in het midden van de jungle aan het dorpje waar we verbleven. Mensen hebben daar grote 'baden' gemaakt waar her warm water inkomt, daarin kunnen ae zich wassen :-) Heel mooi die hot spring en heel warm water ook.
Nadien gaan we door naar kawahijeng. Er wach wat klimwerk op ons, niet iets wat ik super graag doe zoals jullie wel weten ;-) maar het zou de moeite waard zijn, dus we beginnen aan ons tocht van 3 km stijl omhoog op een padje opnieuw wat tussen groen en jungle :-) onderweg komen we mensen tegen die zwavel van uit de krater naar beneden dragen. Langs twee kanten verdeeld op hun schouders. Het zou over een gewicht gaan van 75-80 kilo... En zo uit de krater en de berg af :-/ indrukwekkend en tegelijkertijd zo erg ook voor die mensen. Grote ogen weer :-O na een lange tijd komen we boven aan, een masker is nodig door de aanwezigheid van de zwavel. Een sterke stof/geur amai! De krater zien we eerst niet goed, maar eens de wind want draait, zien we een indrukwekkende krater! Van daaruit komen de mensen met hun zwavel 'gekropen' :-/ zeer indrukwekkend natuurfenomeen zagen we daar, maar even grote ogen bleef ik trekken van die mensen met hun zwavel.
Nadien de weg terug naar beneden, die ging wat vlotter ;-)
Opnieuw na bromo, weer een mooi stukje natuur gezien.

Na dit bezoekje rijden we door naar banyuwangi. Opniewi over een weg die je geen weg kan noemen, Terug een hoopje stenen waar een auto over moet. Maar we hebben het gehaald :-)

In banywangi maken we woensdag onze oversteek naar Bali. Ik kijk er wel naar uit.

Ondertussen komen we aan in het hotel, bikini aan en hup naar het zwembad wat genieten van de zon :-) jullie ook? ;-)

Ciao!