Avontuurlijk dat openbaar vervoer in Indonesië

5 juli 2012 - Malang, Indonesië

Hey iedereen!

Malang is onze volgende stop! Daar vertoeven we nu, na een lange nacht met de trein van yogyakarta naar malang. Het ritje zou een 7u duren...in Indonesische termen hebben we de laatste dagen geleerd daar wat bij te rekenen... Om 2u 's nachts zou onze trein vertrekken. Er kwam ook wel degelijk een trein aan rond dat uur... Maar, geen borden in de buurt, enkel informatie door de micro in het Indonesisch, dit moest gewoon fout lopen ;-) we lieten onze tickets zien, er zaten mensen op onze plaatsen, geen probleem we kregen nieuwe. Ik vraag nog eens aan iemand van het personeel: malang hè?! Yes yes! Niet dus! :-)
De trein vertrok. Een chef van de trein kwam langs en die wist ons te zeggen dat we op de foute trein zaten. Gelukkig waren we wel op weg naar het oosten, dat was toch al iets. Stel u voor: terug richting Jakarta :-)
Oplossing: We moesten overstappen in solo. Daar hebben we 2u (!!) gewacht op onze trein en ik altijd maar klagen over de NMBS ;-) en dan nog in de klein louche stationnetje ;-)
Soit uiteindelijk toch in malang geraakt. Vandaag hebben we het rustig gehouden. Dagje aan het zwembad :-) daar ook wat slaap ingehaald ;-)

Maar jullie zien, reizen in Indonesië... Een heel avontuur ;-)

Wij gaan iets eten!

Ciao!

1. Kirsten:
    5 juli 2012
    Amai! Dan moeten we inderdaad niet klagen over de NMBS :-). Gelukkig ben je er dan toch geraakt! xxx